Deblauwebaksteen.nl


Bezoek ook de campagnesite

een campagne van

Zorgbroeders logo

De reis van je klant centraal

Een cliënt, patiënt of naaste gaat niet zomaar op zoek naar informatie, zorg of contact in het online kanaal. Hij heeft een reden. Soms wil hij weten of er echt iets met hem aan de hand is. Op een ander moment wil hij zich vooral voorbereiden op een specifieke behandeling of wil hij juist bekijken hoe hij een bepaalde oefening goed kan doen. En mogelijk is hij op zoek naar een passende zorginstelling. Je zorgorganisatie kan alleen niet voor al deze momenten tegelijkertijd investeren met online concepten. Sterker nog, bepaalde momenten hoeven per definitie niet interessant te zijn voor de doelstellingen van je zorginstelling.

Bij het bepalen van je online fundament bepalen we met je welke focus jouw zorgorganisatie wil in de reis van je klant. Ligt deze focus op bewustwording (‘heb ik iets?’), op afwegen (‘is deze instelling wel de beste voor mij?’), juist bij je primaire proces (‘hoe kan diagnose of behandeling ook online?’) of ergens anders.

Klantreis

 

Je online fundament wordt vervolgens sterker door de gekozen stappen voor je organisatie uit te werken. Neem bijvoorbeeld het maken van een afspraak. Een afspraak houdt veel meer in dan een tijdstip en plaats. Een afspraak betekent ook het inplannen van de route naar de plaats of het zelf regelen van het vervoer naar de plaats. De afspraak maak je ook niet voor jezelf, maar ook voor de persoon die je begeleidt. Voor de afspraak moet je misschien nuchter komen. Misschien zijn er vragen die je vooraf kan bedenken of juist al kan invullen. Eenmaal aangekomen op de plaats wil je niet lang wachten. Je wilde eigenlijk al van tevoren weten dat het spreekuur uitloopt. Dan kon je later van huis vertrekken. De ogenschijnlijk duidelijke activiteit ‘afspraak maken’, blijkt in de reis van je klant dus een aaneenschakeling van momenten waarop je echte én onderscheidende meerwaarde kan creëren. Huidige online toepassingen houden hier nog mondjesmaat rekening mee.

Je online fundament stelt continue de reis van je klant centraal. Daarmee realiseer je de echte online verbinding tussen je organisatie en je klant.

Aan de slag met jouw online fundament